آدونیا سامانه کسـب درآمــد وبلاگ ها

کسب درآمد با آدونیــا سفارش ثبـت تبلیغات :: اضافه شدن سرویس لوکس بلاگ ::
:: اضافه شدن سرویس لوکس بلاگ :: کسب درآمد با آدونیــا سفارش ثبـت تبلیغات ثبت نــام جدید ورود به درگــاه
   

دانلود بررسی ارتباط بین پاداش مدیران و ویژگی های سود بر مبنای حسابداری

بررسی ارتباط بین پاداش مدیران و ویژگی های سود بر مبنای حسابداری

بررسی ارتباط بین پاداش مدیران و ویژگی های سود بر مبنای حسابداری

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 5641 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 129

بررسی ارتباط بین پاداش مدیران و ویژگی های سود بر مبنای حسابداری

چکیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: کلیات تحقیق 

1-1 مقدمه 4

2-1 تاریچه مطالعاتی. 5

3-1 بیان مسئله 6

4-1 چارچوب نظری تحقیق. 7

5-1 فرضیه های تحقیق. 7

6-1 اهمیت و ضرورت تحقیق. 8

7-1 اهداف تحقیق. 9

8-1 حدود مطالعاتی. 9

1-8-1 قلمرو  مکانی تحقیق. 9

2-8-1 قلمرو زمانی تحقیق. 9

3-8-1 قلمرو موضوعی تحقیق. 9

9-1 تعریف واژه های کلیدی  و اصطلاحات.. 10

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 

1-2 مقدمه 12

2-2-کیفیت سود 13

1-2-2-مفهوم سود از دیدگاه حسابداری. 13

2-2-2-مفهوم اقتصادی سود 14

3-2-2-پیدایش نظریه کیفیت سود 15

4-2-2-مفهوم کیفیت سود 16

5-2-2-معیارهای اندازه گیری کیفیت سود 18

3-2-مبانی نظری مربوط به مدیریت سود 19

1-3-2-فرضیه طرح پاداش.. 23

2-3-2-فرضیه قرارداد بدهی. 24

3-3-2-فرضیه هزینه سیاسی. 25

4-3-2-تئوری نمایندگی 27

5-3-2-انواع قراردادها و نظریه نمایندگی. 30

1-5-3-2-قرارداد بر مبنای رفتار یا زمان 31

2-5-3-2-قرارداد بر مبنای نتیجه یا محرک 32

4-2-هموار سازی سود 33

1-4-2-انگیزه های هموار سازی سود 35

2-4-2-ابعاد هموار سازی سود 37

3-4-2-روش های هموار سازی سود 38

1-3-4-2-تنظیم زمان معامله 39

2-3-4-2-روش های تسهیم هزینه 39

4-4-2-انواع هموار سازی سود 39

5-2-مدل های اندازه گیری مدیریت سود 42

1-5-2-مدل جمع اقلام تعهدی اختیاری. 42

2-5-2-مدل اقلام تعهدی یگانه 46

3-5-2- مدل جمع اقلام تعهدی 47

4-5-2-مدل توزیعی 48

6-2-نرخ بازده داراییها 49

1-6-2-تجزیه و تحلیل مالی. 49

2-6-2-طبقه بندی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها : 50

1-2-6-2-معیارهای حسابداری : 50

2-2-6-2-معیارهای اقتصادی : 51

3-6-2-تعریف نرخ بازده دارایی ها : 51

4-6-2-اهمیت بازده دارایی ها : 52

5-6-2-موارد استفاده از ROA.. 52

7-2-پیشینه تحقیقات انجام شده 53

1-7-2- پژوهش های خارجی. 53

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق 

1-3 مقدمه 60

2-3 روش تحقیق. 60

3-3 جامعه مطالعاتی و نمونه آماری. 61

4-3 روش های جمع اوری اطلاعات.. 62

5-3 مدل تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر های تحقیق: 62

1-5-3 متغیر وابسته 62

2-5-3متغیر های مستقل. 62

6-3 روش تجزیه و تحلیل  اطلاعات.. 66

1-6-3 تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده خطی. 66

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 

1-4 مقدمه‏ 73

2-4  شاخص های توصیفی متغیرها 73

3-4 روش آزمون فرضیه ها ی تحقیق. 76

4-4  تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق. 76

1-4-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها: 77

2-4- 4 خلاصه تجزیه وتحلیل ها به تفکیک هرفرضیه به شرح ذیل بیان می شود 78

1-2-4-4 تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی اول. 78

2-2-4-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه فرعی  اول. 78

3-2-4-4-تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی دوم 80

4-2-4-4-تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی سوم 82

5-2-4-4-تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی چهارم 84

6-2-4-4 تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی دوم 87

7-2-4-4 تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی سوم 89

8-2-4-4 تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی چهارم 91

9-2-4-4 تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه اصلی پنجم 92

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات 

1-5 مقدمه 98

2-5 ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها 99

1-2-5نتایج فرضیه اصلی اول. 99

2-2-5نتایج فرضیه فرعی اول. 99

3-2-5نتایج فرضیه فرعی دوم 99

4-2-5نتایج فرضیه فرعی سوم 100

5-2-5نتایج فرضیه فرعی چهارم 100

6-2-5 نتایج فرضیه اصلی دوم 101

7-2-5نتایج فرضیه اصلی سوم 101

8-2-5 نتایج فرضیه اصلی چهارم 102

9-2-5نتایج فرضیه اصلی پنجم 102

3-5 نتیجه گیری کلی تحقیق. 103

4-5 پیشنهادها 103

1-4-5 پیشنهاد هایی مبتنی بر یافته های فرضیات پژوهش.. 103

2-4-5 پیشنهادهای برای پژوهش های آتی. 104

5-5 محدودیت های تحقیق. 104

پیوست ها 

جدول  مربوط به نام شرکت های نمونه آماری. 107

منابع و ماخذ

منابع فارسی: 110

منابع لاتین: 112

منابع اینترنتی: 115

چکیده انگلیسی: 116

 

 

جدول  (1-2) معیارهای ارزیابی کیفیت سود 18

جدول  (1-3) روش همبستگی گشتاوری (پیرسون) 68

جدول (1-4) شاخص های توصیف کننده متغیرهای تحقیق، شاخص های مرکزی، شاخص های پراکندگی و شاخص های شکل توزیع (آماری) 74

جدول  (2-4) آزمون کالموگراف – اسمیرنوف  K-S)) برای متغیر وابسته(پاداش استاندارد شده مدیران) 77

جدول (3-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین دو پاداش مدیران و پایداری سود 78

جدول (4-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای متغیرهای پاداش مدیران و پایداری سود 79

جدول (5-4) : ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای پاداش مدیران و پایداری سود 80

جدول (6-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین دو پاداش مدیران و کیفیت اقلام تعهدی. 81

جدول (7-4) : تحلیل واریانس رگرسیون برای متغیرهای پاداش مدیران و کیفیت اقلام تعهدی. 81

جدول (8-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین دو پاداش مدیران و قابلیت پیش بینی سود 82

جدول (9-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای متغیرهای پاداش مدیران و قابلیت پیش بینی سود 83

جدول (10-4) : ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای پاداش مدیران و قابلیت پیش بینی  سود 84

جدول (11-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین دو متغیر پاداش مدیران و عدم هموار سازی سود 85

جدول (12-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای متغیرهای پاداش مدیران و عدم هموار سازی سود 85

جدول (13-4) : ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای پاداش مدیران و عدم هموارسازی سود 86

جدول (14-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین دو متغیر پاداش مدیران و بازده دارایی ها 87

جدول (15-4) : تحلیل واریانس رگرسیون  برای متغیرهای پاداش مدیران و بازده دارایی ها 88

جدول (16-4) : ضرایب معادله رگرسیون برای متغیرهای پاداش و نرخ بازده دارایی ها 88

جدول (17-4) : خلاصه نتایج حاصل از بررسی فرضیه شماره 3. 90

جدول (18-4) : خلاصه نتایج حاصل از بررسی فرضیه شماره 4. 91

جدول (19-4) : خلاصه نتایج حاصل از بررسی فرضیه شماره 5. 93

جدول (20-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون دوربین- واتسون بین همه متغیر های مدل. 94

جدول (21-4): خلاصه یافته های رگرسیون چند گانه به روش Enter 95

 

 

نمودار (1-2) انواع هموار سازی سود 41

 

 

چکیده:

بر اساس تئوری کارگزاری یا نمایندگی ، سازمان مجموعه ای از قراردادهاست. موجودیت یک واحد تجاری بر مبنای قراردادهای منعقده اش می باشد. این قراردادها می توانند به صورت مکتوب و نوشته باشند، و یا به صورت نا نوشته.  یکی از مهمترین این قراردادها، قرارداد و یا طرح پاداش بین سهامداران عمده و مدیران شرکت است.رابطه نمایندگی قراردادی است که بر اساس آن صاحبکار یا مالک نماینده یا عامل را از جانب خود منصوب نموده و اختیار  تصمیم گیری را به او تفویض می کند. موضوع تئوری نمایندگی ، مطالعه تعرض بین صاحبکار و عامل است. این تضاد از متفاوت بودن اهداف آنان ناشی می شود. در رابطه نمایندگی فرض می شود که هر یک از طرفین سعی دارند منافع خود را حد اکثر کنند. فرض وجود تضاد منافع بین صاحبکار یا مالک و نماینده یا عامل موجب می شود که هر یک سعی در بهینه و حداکثر نمودن منافع خویش باشند.د رور این تحقیق رابطه بین ویژگی های سود بر مبنای حسابداری و پاداش هیات مدیره مورد بررسی قرار گرفت. دوره زمانی  تحقیق 5 سال و از سال 1382 تا 1386 انتخاب و آزمون فرضیه ها با نرم افزارSPSS   و به کمک آماره های توصیفی و استنباطی نظیر تحلیل همبستگی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده در این پژوهش حاکی از رابطه مثبت و مستقیم  بین پاداش هیات مدیره و ویژگی های سود بر مبنای حسابداری از جمله پایداری سود، عدم هموار سازی سود و قابلیت پیش بینی سود  می باشد. همچنین مشخص شد که بین پاداش مدیران و کیفیت اقلام تعهدی در بازار سرمایه ایران رابطه ای وجود ندارد.

 

 

 

مقدمه:

در دنیای سرمایه گذاری امروز تصمیم گیری شاید مهمترین بخش از فرایند سرمایه گذاری باشد که طی آن سرمایه گذاران در جهت حداکثر کردن منافع و ثروت خویش نیازمند اتخاذ بهینه ترین تصمیمات می باشند. در این ارتباط مهمترین عامل فرایند تصمیم گیری اطلاعات است. اطلاعات می تواند بر فرایند تصمیم گیری تاثیر بسزایی داشته باشد. زیرا موجب اخذ تصمیمات متفاوت در افراد متفاوت می شود. در بورس اوراق بهادار نیز تصمیمات سرمایه گذاری متاثر از اطلاعات است. نظریه پردازان بازارهای اوراق بهادار ،گزارشگری مالی را مهمترین منبع اطلاعاتی سرمایه گذاران می دانند. به همین دلیل یکی از اهداف حسابداری و تهیه صورتهای مالی فراهم کردن اطلاعات به منظور تسهیل تصمیم گیری است.

یکی از اهداف صورت های مالی انعکاس نتایج مباشرت مدیریت یا حسابدهی آن ها در قبال منابعی که در اختیار آنها قرار گرفته است. استفاده کنندگان صورت های مالی برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی ، غالبا خواهان ارزیابی وظیفه مباشرت یا حسابدهی مدیریت می باشند. تصمیمات مزبور شامل مواردی نظیر فروش یا حفظ سرمایه گذاری در واحد تجاری و انتخاب مجدد یا جایگزینی مدیران می باشد. به منظور جبران خلاقیت و ابتکارات مدیریت در یافتن و بکارگیری رویه ها و روش های کاری جدیدتر و بهتر غالبا سازمان به مدیریت پاداش می دهد. پاداش غالبا به خاطر انجام وظایف در سطحی بالاتر از استاندارد های عادی کاری صورت می گیرد. طرح های پاداش مبتنی بر ارقام سود حسابداری در کنار عوامل دیگری چون امنیت شغلی ، سطح شغلی ، و اندازه شرکت که رابطه مستقیم با رفاه مدیریت دارد ؛ به طور مستقیم یا غیر مستقیم  با سودآوری بالای شرکت در ارتباط است. فرض بر این است که مدیران به دنبال افزایش رفاه از طریق افزایش سودآوری هستند.

 به طور خلاصه می توان گفت مدیران از طرح پاداش و نحوه ارزیابی عملکرد خود توسط سهامداران اطلاع دارند و با توجه به این موضوع جهت دریافت پاداش بیشتر متمایل به دستکاری سود می گردند. اگر پاداش مدیریت از سطح مورد نظر کم تر باشد مدیریت بخشی از  سود سالهای آتی را به دوره جاری منتقل می نماید و در مواردی نیز مدیریت در راستای هدف ذکر شده ممکن است سود سالهای جاری را به دوره های آتی منتقل نماید.

پژوهشگران طی تحقیقات مختلف به بررسی ارتباط بین پاداش مدیران با متغیر های مالی و غیر مالی  پرداخته اند ولی در ایران تحقیقات کمی در مورد پاداش مدیران انجام شده است.تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین پاداش مدیران با ویژگی های سود بر مبنای حسابداری شامل پایداری سود، کیفیت اقلام تعهدی، قابلیت پیش بینی سود و عدم هموارسازی سود می پردازد.

 

 

مشاهده کامـل مطلب

منبع : فایل های کمک آموزشی

مرتضی آ

نویسنده : مرتضی آ

صفحه اختصاصی

تاریـخ : ۱۱:۴۹ ::: ۱۳۹۵/۰۸/۱۰

بازدیـد : ۱۰

درآمـد : ۶ تومان

این مطلب به صورت خودکار ایندکس شده است؛ لذا چنانچه محتوای آن غیر اخلاقی و نامناسب است، گزارش دهید.

   

آمار اجمالـی سایت

تعداد کاربـران : ۴۸ تعداد وبلاگ ها : ۴۴ تعداد مطالب : ۲۹۲۹ درآمـد کاربران : ۱۶۹۸۰۰ مجموع بازدید : ۷۵۲۱۴
۵۱ :: ۰ :: ۰
ارتبــاط با مدیریـت سفارش ثبت تبلیغات حمایت از سایت آدونیـا کسب درآمد با آدونیــا
طراح و برنامه نویس : میثم شریفی